Free time, Me time

Idag sov jag länge fast blev väckt av vovven som ska skälla hela tiden. Men sen blev det ut i gräset och vakna till med kamera lite :)  sen blev det hem till gården och ellen Degeneres show. Ja tyck att jag är tantig då :D Älskar dem programmen :)

Just nu ligger jag ute och solar i bikini och skriver lite på datorn solar och lyssnar på musik. Borde smörja in mig nu men jag orkar inte hämta solkrämen. Dumma Ida :)


Tror inte det finns något bättre i världen än att ligga i ett alldeles grönt gräs med solen brinnande på ryggen. <3


Don't just sit there and wait for a star to fall.

jag funderar på att skriva ner på bloggen allt jag äter och allt jag rör (vilket inte är så kul för människor som läser den ^^) men bara för att få motivation att bli bättre igen.
Att sitta och bara ha träningsförbud och alla blir glada när mina muskler försvinner utom jag, gör allt bara så mycket värre.
Jag orkar inte vara ifrån fotbollen och innebandyn längre. Jag måste träna. Det är sån jag är. Det är Jag.
Träna är mitt liv. Att springa är mitt syre. Och att sitta vid sidan om och se på går inte.
Att se mitt lag spela, springa, ställa upp för varandra. Det går inte.

Trodde det skulle bli lite bättre när jag började träna små tjejerna för att få mer kontakt med fotbollen och inte tappa helt. Men istället visade sig bli en tortyr varenda gång fotbollskorna skulle på.
Jag vet inte vem jag är om jag inte tränar.

Innan när jag tränade 7 ggr/veckan har aldrig mått så bra. För det va jag.
Nu sitter jag bara här utan energi till något och bara tjocknar till...
Det är ju inte jag..

Nu är det försent och börja fotbollen igen. har haft uppehåll i 2 år nu. jag har tappat för mycket. Har hållit igång med innebandyn men det är inte samma sak.
Inte samma bollkontroll
Inte samma plan
Inte samma regler
Inte samma kondition

Man börjar tänka såhär nu när man faktiskt äntligen sagt ifrån att vara själv.

 Utan ensamhet kan man inte ta reda på vem man är

Jag som inte ville sluta. Jag som aldrig ville sluta... Det vill jag fortfarande inte. Men dem tvingade mig.
Och fy vad fruktansvärt ont det gör. Varenda dag.

Hade gjort vad som helst för att få komma tillbaka.
Tillbaka till den jag va, hitta mig själv och hellre träna ihjäl mig tills kroppen inte orkade mer.

Det gjorde den inte heller innan men jag skiter i den nu. Den har bara förstört ändå. Så vad bryr jag mig och respektera den? När den aldrig blir bättre. Efter massa år hos sjukgymnast.


Började nyss blåsa lite kallt. Tänkte att jag kanske borde gå in men sen slutade det helt plötsligt.
Men det är väl så det är med livet.
Ena dagen blåser allt upp till storm för att nästa dag lugna ner dig och värma dig igen. Få dig på bättre tankar.


När jag kollade på Ellens show idag fick jag en liten shock. Har aldrig vetat att hon va gift med Portia de Rossi.dem hade med ett långt klipp hemma hos dem och dem skulle träna inför en intervju på måndag. Så otroligt mysiga va dem. Man fick en sån där känsla att dem verkligen passade ihop. En sån där mysighetskänsla : )

Gillar sånna människor som man får sånna känslor av. ^^. det finns inte så många men dem som har den auran fattar jag inte hur dem lyckas. Den auran tyder på full kontroll och livsnjutning och att man har funnit inre peace eller vad man ska säga. Negativitet finns väldigt sällan hos sånna människor. Pengar kanske hjälper till lite i vissa fall. Men endå.
Värt att undersöka och kolla upp. Feng shui är nått sånt med. Att ha huset på ett speciellt sätt påverkar sin egna aura. Det är rätt häftigt faktisk.


Ska snart ner och träna i gymmet och sen ska jag ta hand om mig själv ^^. Har ju inte hänt på hundra år. : )

Är det bara jag som inte än vet vad jag vill bli sen? Sen när jag blir stor så att säga ^^
Får panik. Jag vet inget. och vet massor. men men. ett år kvar ju. Sen får man se hur långt man kommit.

Ska nog gå snart. Ska bara lyssna klart på den underbara musiken :) Favorit just nu : Right around - Flo Rida
Mycket braH-

Kommentarer
Postat av: Emma

SV: "you know this is really sad" Men haha, va hård hon var! :) Men det var väl bra att hon inte anmärkte på språket! Då var det väl inget fel? :) Lycka till på gymmet!

2009-04-24 @ 16:31:12
URL: http://malmborg.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0