Nattlig ridtur

Kom precis hem från stallet. Skönt. Allt är svart ute nu och lugnt och svalt. Perfekt väder och temperatur och vindstila lustigt nog.
Va ute och red sen halv 9. Då va det fortfarande rätt ljust. Men halvvägs började det skymma.
Red på en äng och galopperade jämte några vildsvin som inte ville flytta på sig eller vara rädda för oss ^^.
Och stötte på ett stort vildsvin på en annan åker. Man hörde ljud från djuren när vi red på stigarna inne i skogarna och man var nästan omsluten av mörker då. Då börjar rädslan komma lite. En smal stig och mörkt ute med rätt dåligt underlag för snabbare gångarter. Då vill man inte att ett djur ska braka igenom skogen och skrämma slag på både människor och hästar.

Tog en sista snabb trav utmed dem sista åkrarna och sen bar det av hem till stallet i mörkret för att ge mat och sedan bort till sommarhagen.

Det gick bra idag. Inga busfasoner som är anmärkningsbara fast vi galopperade på öppna ängar så jag är mycket nöjd med hästen min. <3

Nu blir det nog till att sova även om Coca cola redan bosatt sig inom mig och fortfarande ger mig energirus som gör det omöjligt att somna.


FuliZz.                                         Konfirmationen

Kommentarer
Postat av: Emma

svar: ååh tack :)

2009-05-10 @ 23:06:29
URL: http://malmborg.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0